Ruilen, retourneren en klachten

DE EERSTE STAP

Wil je een een bestelling ruilen, annuleren of retourneren of heb je een klacht? Neem dan alsjeblieft altijd eerst contact met ons op! Wij vinden het belangrijk dat onze klanten tevreden zijn en tevreden blijven. Samen komen wij er wel uit. Je kunt op de volgende manieren contact met ons opnemen:

Telefonisch
Onze persoonlijke voorkeur gaat uit naar telefonisch contact. Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met zaterdag van 10.00 tot 22.00 uur op +316474 88 968.
E-mail
Je kunt ook een e-mail sturen naar [email protected] onder vermelding van het ordernummer.
'Mijn Tickets'
Je kunt ook een bericht voor ons achter te laten via 'Mijn Tickets' in 'Mijn Account'. Alle vragen die je stelt via 'Mijn Account' worden automatisch gekoppeld aan de bestel- en factuurinformatie van jouw account. Heb je nog geen account? Dan kan je deze alsnog aanmaken. Hierdoor worden al je bestellingen die je eerder hebt gedaan aan 'Mijn Account' gekoppeld. Zorg er wel voor dat de naam, die je gebruikt hebt voor je eerdere bestelling(en), overeenkomt met de naam die je gebruikt wanneer je een account aanmaakt.

RUILEN

Een golfbal kopen kan best lastig zijn. Net niet het juiste type, niet de juiste kleur, toch maar wel een zachtere bal, liever een betere kwaliteit of juist een mindere… BestBuyGolfballen geeft je daarom de mogelijkheid om je bestelling om te ruilen. Wij halen de 'oude' golfballen kosteloos bij je op en plannen samen met jou een dag in voor het ophalen van het pakket en het leveren van de 'nieuwe' golfballen. Voor de verzending van de 'nieuwe' golfballen vragen wij je de verzendkosten te betalen. Zorg dat de golfballen in de originele staat en op dezelfde manier en in dezelfde (of een soortgelijke) doos weer terugkomt. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig om het product te beoordelen, dan kunnen wij deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. Schade aan de golfballen die niet vooraf aan de retournering is gemeld moeten wij, na ontvangst en controle van de golfballen, bij jou in rekening brengen. Graag willen wij benadrukken dat het NIET is toegestaan om de golfballen te testen met drivers en/of ijzers! Ruilen van golfballen kan slechts één keer per bestelling. Wil je dus vaker dan die ene keer ruilen, dan zijn alle verzendkosten voor jouw rekening. Je kunt het verzenden zelf doen of regelen, je kunt ook onze hulp inroepen. Dit scheelt vaak een hoop gedoe en geregel én je houdt de kosten lager. Ruilen op deze manier is alleen mogelijk voor Nederland. 

ANNULEREN EN RETOURNEREN

Voldoen de golfballen niet aan je wensen en wil je de hele, of een gedeelte van de bestelling annuleren en retourneren? Uiteraard is dit mogelijk. Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst te annuleren. Je bent niet verplicht een reden op te geven maar wij stellen het wel op prijs als je dat doet. Vóórdat je een bestelling gaat terugsturen vragen wij je eerst telefonisch of schriftelijk (per e-mail) contact met ons op te nemen. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je bestelling retour te sturen. De verzendkosten voor het terugsturen van het pakket zijn voor jouw rekening en worden niet door ons vergoed. De golfballen met toebehoren (eventuele tees en actiecadeautjes) moeten in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Wij zouden het zeer op prijs stellen als je ons e-mailadres ([email protected]) opgeeft bij het aanmaken van jouw verzendlabel. Zo weten wij wanneer wij het pakket kunnen verwachten. Hartelijk dank voor je medewerking! 
Hele bestelling annuleren en retourneren
Wij storten het volledige orderbedrag (inclusief verzendkosten) binnen 14 dagen na ontvangst van de hele bestelling terug op jouw rekening. Uiteraard mits de golfballen in goede orde (originele staat) zijn ontvangen. Enkel de kosten voor retour van je thuis naar onze webshop zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa € 6,95 per pakket. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.  
Gedeeltelijke bestelling annuleren en retourneren
Wij storten het bijpassende orderbedrag (exclusief verzendkosten) binnen 14 dagen na ontvangst van de bewuste golfballen terug op jouw rekening. Uiteraard mits de golfballen in goede orde (originele staat) zijn ontvangen. Enkel de kosten voor retour van je thuis naar onze webshop zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa € 6,95 per pakket. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.  

Ook hier willen wij benadrukken dat het NIET is toegestaan om de golfballen te testen met drivers en/of ijzers! Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig om het product te beoordelen, dan kunnen wij deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. Creditering vindt plaats op de rekening waarmee je de betaling hebt voldaan of op het rekeningnummer dat je opgeeft op het herroepingsformulier. Wil je er alsjeblieft rekening mee houden dat het per bank kan verschillen wanneer het bedrag zichtbaar op jouw rekening staat?! 

 

RETOUR- en HERROEPINGSFORMULIER

Zowel bij ruilen als retourneren verzoeken wij je ons Retour- en Herroepingsformulier in te vullen en met het pakket mee terug te sturen. Zonder het retour- en herroepingsformulier kunnen wij je retour niet in behandeling nemen. Voor zowel ruilen als retourneren van je bestelling geldt: het product mag uiteraard niet worden uitgeprobeerd en mag niet (meer) beschadigd zijn en dient in de originele of soortgelijke verpakking retour te worden gestuurd. Graag willen wij nogmaals benadrukken dat het niet is toegestaan om de golfballen te testen met drivers en/of ijzers! 

KLACHTEN

BestBuyGolfballen vindt het belangrijk dat alle klanten 100% tevreden zijn! Mocht je toch een slechte ervaring hebben met onze service of een van onze producten dan horen wij dit graag. Wij proberen altijd een passende oplossing te vinden! Heb je een product (lakeballs) gekocht waar iets mis mee is? Neem dan alsjeblieft binnen 2 werkdagen na ontvangst van de lakeballs golfballen contact op met onze Klantenservice. Liever geen telefonisch contact opnemen? Volg dan alstublieft de volgende stappen: 
Stap 1: Download ons Klachtenformulier door op 'KLACHTEN' te klikken. Sla het bestand (op een vindbare plek!) op je computer op zodat je met Adobe het formulier kunt openen. 
Stap 2: Vul het Klachtenformulier in. Open het 'Klachtenformulier' (met Adobe) en scroll in de rechterbalk naar en klik op "Invullen en ondertekenen". Vervolgens klik je nogmaals (in het nieuwe scherm) op "Invullen, ondertekenen en verzenden". Hierdoor hoef je niets uit te printen maar kun je gewoon het formulier op je computer invullen. Geef een omschrijving van je klacht. Dat hoeft niet met heel veel woorden; als het maar duidelijk is wat er aan de hand is. Ben je klaar met het invullen?  Klik in de linkerbovenhoek op "bestand opslaan" en je bent al bijna klaar.
Stap 3: Maak één of meerdere foto's waarop de schade duidelijk zichtbaar is. 
Stap 4: E-mail het Klachtenformulier samen met de foto's naar [email protected]

Wil je er alsjeblieft in alle gevallen rekening mee houden dat het afwikkelen van een klacht tijd in beslag neemt?! Mocht je niet tevreden zijn over de geboden oplossing? Dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http:/ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

VRAGEN

Heb je vragen en/of opmerkingen over ruilen, retourneren, annuleren, creditering of klachten? Wij helpen je graag verder! Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met zaterdag van 10.00 tot 22.00 uur op telefoonnummer +316474 88 968. Je kunt ook een e-mail sturen naar [email protected] onder vermelding van het ordernummer.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »